szacowanie kosztów

Szacowanie kosztów

22lis

Istnieje cienka granica pomiędzy ofertą handlową akceptowalną, godną zainteresowania i negocjacji a przesadzoną. Ceny w ofertach zazwyczaj zawierają rezerwę na ewentualny rabat, zależny od towaru, terminu realizacji sprzedaży, a przede wszystkim ilości. Szacowanie ceny w ofercie to nie lada wyzwanie, przed jakim stoi każdorazowo asystent działu sprzedaży odpowiedzialny za prezentację ofert klientowi.

Proces sprzedaży obejmuje ofertę, negocjacje i złożenie zamówienia przez klienta. To spore uproszczenie, jednak na etapie przygotowywania oferty potrzebna jest umiejętność szacowania zysku. Najczęściej to zadanie spoczywa na osobach wspierających handlowców i specjalistów od sprzedaży. To praca czysto papierkowa, często oparta o sztywne wytyczne procentowe marży itp.

Asystent działu sprzedaży opracowując oferty handlowe i szacując na ile można wycenić poszczególne produkty, uczy się asortymentu, jak też panujących w firmie relacji, obserwuje sztukę negocjacji. To praca potrzebna na etapie zdobywania doświadczenia, które z czasem przydaje się w dopinaniu zamówień, zawieraniu umów z klientami i walce z konkurencją.

ZOSTAW KOMENTARZ