raport sprzedaży

Raport sprzedaży

29wrz

W każdej firmie handlowej wykonuje się raporty, czasem jest ich więcej, czasem mniej. Rzadko rozumiemy po co one są, denerwują nas iż zajmują czas i niczemu nie służą. Wielu handlowców uważa to za zbędny element w pracy i deleguje to zadanie osobom zatrudnionym jako asystent działu sprzedaży.

Tymczasem raporty sprzedaży mają istotne znaczenie zarówno dla księgowości jak i działu planowania zaopatrzenia, planu produkcji, dostaw, organizacji sprzedaży, a przede wszystkim dla planu sprzedaży i zarządzania firmą. Dzięki analizie raportów sprzedaży można przewidywać zachowania rynku, klientów i lepiej wpasowywać się w popyt.

Mimo iż dla wartości raportu winni je opracowywać handlowcy, to jednak zazwyczaj to zadanie asystentów sprzedaży, którzy zliczają klientów, produkty, wartość zamówień i prezentują w tabletach i na wykresach dokonane wyniki sprzedaży. To na podstawie tych danych powstają plany sprzedaży na kolejne miesiące, kwartały i prognozowane są działania na przyszłość. Wydawać by się mogło iż to mało istotna rzecz, całkowicie bez znaczenia, tymczasem warto aby raport wypełnić rzetelnie.

ZOSTAW KOMENTARZ