logistyka i sprzedaż

Logistyka a sprzedaż

03paź

Handlowcy, którzy współpracują z dużymi firmami muszą mieć świadomość, iż czas dla ich odbiorców jest niezmiernie ważny. Co za tym idzie logistyka dostaw również. Asystent działu sprzedaży często zajmuje się nadzorowaniem poprawnej i szybkiej, sprawnej dostawy. Ponadto w kwestii logistyki i sprzedaży ważne jest uwzględnianie kosztu dostawy w cenie produktu. Doliczane koszty handlowe dostawy odstraszają klientów, którzy z czasem szukają tańszych ofert konkurencji. Zatem o wiele lepszym rozwiązaniem jest podniesienie ceny produktu i zrobienie wyceny nieco droższej, ale z bezpłatnym transportem do klienta. Nie nastręcza to również problemów rozliczenia zamówienia, księgowania i ogranicza ustalenia oferty do minimum.

Za decyzje w tej kwestii odpowiada asystenta działu sprzedaży. To także świetne narzędzie do rabatowania. W chwili, gdy klient pyta o rabat i chce negocjować cenę mówimy mu o gratisowej dostawie, z której czuje się usatysfakcjonowany i jednocześnie zapomina o rabacie. Doświadczeni handlowcy doskonale żonglują tymi możliwościami. Praktyka czyni mistrza i asystenci sprzedaży również z czasem nabierają wyczucia kiedy klientowi zaoferować dostawę w cenie, kiedy zaś w drodze negocjacji wykonać upust w postaci darmowej dostawy.

ZOSTAW KOMENTARZ