pracownik i klient

Dobry kontakt z klientem to podstawa w tym zawodzie

10lut

Asystenci działu sprzedaży są potrzebni niemal w każdej firmie! Zajmują się bowiem pozyskiwaniem klientów, ale również ich obsługą i utrzymują z nimi pozytywne relacje. To często od działu sprzedaży zależy sukces całego przedsiębiorstwa. W tym zawodzie absolutną podstawą jest dobry kontakt z klientem.

Każdy asystent sprzedaży przede wszystkim odpowiada za bezpośredni oraz pośredni kontakt z potencjalnymi klientami dla określonych usług. Musi zatem budować z nimi właściwe relacje.

To jednak nie wszystko, ponieważ zajmuje się on tworzeniem i weryfikacją baz danych czy też wyszukiwaniem klientów. Musi aktywnie wspierać dział sprzedaży we wszystkich procesach, jakie są w nim realizowane.

Oprócz tego wspiera obsługę obecnych klientów, a także rejestruje dane oraz je raportuje w systemie. Jednak bez wątpienia w tym zawodzie pierwsze skrzypce gra dobry kontakt z klientem.

Komunikacja to podstawa dla asystenta działu sprzedaży

Osoba zatrudniona na tym stanowisku musi przede wszystkim wyróżniać się doskonałym zmysłem komunikacyjnym. Ważne, aby nie miała żadnych trudności z nawiązywaniem relacji z potencjalnymi klientami, ale również z ich utrzymywaniem. To właśnie od tego może zależeć jej sukces, a tym samym również awans w przyszłości!

1 Comment

  • Avatar dla Małgo

    Małgo

    o klienta trzeba dbać to i relacje są dobre

    14:09 16 lutego 2021

ZOSTAW KOMENTARZ