call center

Call Center

30mar

Sprzedaż może odbywać się różnymi sposobami : drogą bezpośrednią czyli gdzie następuje personalny kontakt z klientem, bądź drogą telefoniczną. Ta druga metoda jest fizycznie łatwiejsza do wykonania co nie oznacza wcale, że handlowiec nie musi posiadać umiejętności sprzedażowych.

Sprzedaż telefoniczna jest o tyle trudna , że trzeba zainteresować klienta rozmową w taki sposób, aby ten nie odłożył słuchawki. Odpowiednie ofertowanie klienta przez telefon też ma znaczenie. Przedstawiciel handlowy musi  wzbudzić u klienta zainteresowanie rozmową oraz wzbudzić w nim potrzebę zakupu oferowanego produktu czy usługi. Oczywiście musi też umieć obejść obiekcje klienta wobec produktu czy usługi.

Często handlowców pracujących w ten sposób skupia Call Center. Jest to miejsce gdzie pracują konsultanci telefoniczni oraz ich asystenci. Praca asystenta działu sprzedaży telefonicznej polega na ewentualnym wyszukiwaniu potencjalnych klientów oraz na przygotowywaniu ofert do wysyłki elektronicznej. Budowanie bazy potencjalnych klientów jest bardzo żmudnym, ale też bardzo ważnym zajęciem jeżeli chodzi o sprzedaż telefoniczną.. Zazwyczaj asystenci dostają specjalna premię za znalezienie kontaktu, z którego w późniejszym czasie powstanie klient danej firmy.

ZOSTAW KOMENTARZ