Asystenci działu sprzedaży są potrzebni niemal w każdej firmie! Zajmują się bowiem pozyskiwaniem klientów, ale również ich obsługą i utrzymują z nimi pozytywne relacje. To często od działu sprzedaży zależy sukces całego przedsiębiorstwa. W tym zawodzie absolutną podstawą jest dobry kontakt z klientem.
Każdy asystent sprzedaży przede wszystkim odpowiada za bezpośredni oraz pośredni kontakt z potencjalnymi klientami dla określonych usług. Musi zatem budować z nimi właściwe relacje.
To jednak nie wszystko, ponieważ zajmuje się on tworzeniem i weryfikacją baz danych czy też wyszukiwaniem klientów. Musi aktywnie wspierać dział sprzedaży we wszystkich procesach, jakie są w nim realizowane.
Oprócz tego wspiera obsługę obecnych klientów, a także rejestruje dane oraz je raportuje w systemie. Jednak bez wątpienia w tym zawodzie pierwsze skrzypce gra dobry kontakt z klientem.
Komunikacja to podstawa dla asystenta działu sprzedaży
Osoba zatrudniona na tym stanowisku musi przede wszystkim wyróżniać się doskonałym zmysłem komunikacyjnym. Ważne, aby nie miała żadnych trudności z nawiązywaniem relacji z potencjalnymi klientami, ale również z ich utrzymywaniem. To właśnie od tego może zależeć jej sukces, a tym samym również awans w przyszłości!
Małgo
o klienta trzeba dbać to i relacje są dobre
14:09 16 lutego 2021