Prowadzenie negocjacji handlowych jest niezmiernie ważną umiejętnością. Oczekują jej pracodawcy, którzy zatrudniają do swojego zespołu handlowego pracownika na stanowisko asystenta działu sprzedaży.
Praca w handlu to zarówno pozyskiwanie klientów, przygotowywanie ofert, cenników, jak również negocjacje handlowe. Dla większości klientów uzyskanie jakiegokolwiek gratisu jest decydujące w kwestii zakupowej. Co za tym idzie, osoba przygotowująca cennik musi umieć go tak opracować, aby od cen w nim podanych mógł zostać udzielony rabat.
W wielu przypadkach negocjacje to zaledwie kwestia ustalenia rabatu jednorazowego, czy też upustu stałego na podstawie historii zamówień. Asystent działu sprzedaży powinien wyczuć klienta na ile może, a na ile powinien ustąpić pod względem obniżki ceny. Poza ceną, negocjacjom podlega także termin dostawy, koszt dostawy, pakowania. Co więcej oferty handlowe żądzą się swoimi prawami. Chociażby w kwestii obowiązywania w danym terminie, czy też obowiązywania cen tylko przy skorzystaniu z pełnej oferty na wszystkie pozycje jednocześnie.
Liwia
można zapisać się na szkolenie z negocjacji
12:53 5 marca 2021